donderdag 24 april 2014

Fotografie

Als kind vond ik het vreselijk als ik weer eens moest ‘lachen naar het vogeltje’. Mijn vader had namelijk een hobby en dat zouden wij allemaal weten! Hij ging met zijn tijd mee en kocht een spiegelreflexcamera, de Canon 450D. Vol enthousiasme ging hij ermee aan de slag, maar helaas mocht hij er geen mooie foto’s meer mee maken.
Hij gaf zijn fotocamera aan mij en zei erbij dat ik er dan maar hele mooie foto’s mee moest maken. ‘Ga maar een cursus volgen Suus’, zei hij.
En dat deed ik! Ik kwam terecht bij Fotoschool Maastricht. (http://www.fotoschoolmaastricht.nl)
Hier leerde ik de basis voor het maken van mooie foto’s. Na deze cursus kon ik al heel wat, maar ik wilde meer! Ik had de smaak te pakken en deed ook de vervolgcursus. Ad Utens, fotograaf en docent, wist precies hoe hij de techniek moest overbrengen. Ik was onder de indruk van zijn mooie foto’s en wilde dit ook leren. Na deze cursus ging ik oefenen. Lukas heeft mij het eerste jaar van zijn leven voornamelijk achter de fotocamera gezien en ook Nora kent haar moeder voornamelijk met maar één oog open.

Ik hou van fotograferen en vind het elke keer weer een uitdaging een originele en mooie foto te maken. Voor mij hoeft niemand te 'lachen naar het vogeltje', maar iedereen moet zijn en blijven zoals ie is. Zo maak je, naar mijn mening, de mooiste foto's. Omdat ik mijzelf wil blijven ontwikkelen hierin ga ik volgende week een privé les volgen bij Fotoschool Maastricht. Wordt dus vervolgd…. 


Jullie kunnen Ad Utens vinden op http://www.adfotos.nl   
Ik boekte hem voor mijn bruiloft, zwangerschapsshoot en familie shoot. Hij werkt samen met Esther Hameleers en zij fotografeerde mijn tweede zwangerschapsshoot en newborn shoot. (http://www.estherhameleersfotografie.nl)










Foto's:
HeppieZ
Foto 1: Lukas
Foto 2: Lukas
 Foto 3: Tom (mijn man) en Lukas
Foto 4 t/m 7: Deze foto’s maakte ik tijdens de cursus  

     


3 opmerkingen:

  1. Ik vind je foto's altijd super!! Leuk om dat ook te lezen dat je er weer een stapje verder mee gaat. Sta nu al te popelen om daar het resultaat van te kunnen bekijken �� Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om je kindjes te fotograferen he.. Ik ben er ook heel de dag mee bezig hihi. Leuk dat je een cursus volgde. Je foto's zijn prachtig!X

    BeantwoordenVerwijderen